Zacznijmy od tego co to jest ten booster i gdzie znajduje się ten booster? Wszyscy posiadzcze tego typu volvo myślę że powinni o tym wiedzieć, lecz nie wszyscy wiedzą dlatego to opiszę. Jest to takie niewielkie użądzenie, które reguluje sterowane ciśnienie doładowania zamocowany jest on na boku pompy wtryskowej paliwa od strony chłodnicy. Do którego przyczepione są dwa przewody gumowe. Jest on zasłonięty okrągłą pokrywką na której jest mały plastikowy kapturek.
Do naprawy naszego boostera potrzebne będzie:
- Zestaw naprawczy boostera, który można zakupić przez internet, jeżeli tegoż zestawu nie ma w sklepach, który składa się z 2 membran i kilku oringów.
- Klucze: 2 klucze 8, 1 klucz 14, 1 klucz 37 lub38 i klucze imbusowe (czyli sześciokątne) oraz mały płaski śrubokręt.
- Czysta szmatka i preparat do czyszczenia.
Najpierw zdejmujemy oba weżyki gumowe z boostera. Następnie zdejmujemy plaskikowy kapturek podwadzjąc go śrubokrętem bierzemy klucz 14 i odkręcamy powoli nakrętke w lewą stronę. Musimy tak odkręcać żeby nie rozregulować boostera. Zdejmujemy pokrywkę i bieżemy teraz klucz 37 lub 38 i odkręcamy powoli i z wyczuciem w lewą strone booster. Wyleci nam trochę paliwa ale nie trzeba się tym przejmować.Tak odkręciliśmy naszego boostera od pompy.
Jak należy go naprawić:
Przygotowujemy nasz zestaw naprawczy do boostera i rozkładamy booster następująco: zdejmujemy wszystkie oringi i układamy pokoleji żeby potem wiedzieć jak założyć nowe, bierzemy klucz imbusowy odkręcamy 3 śrubki i otwieramy booster ostrożnie żeby go nie rozregulować. Po rozebraniu w środku znajduje się "tłoczek" z membranami i sprężynką. Następnie rozkręcamy tłoczek dwoma kluczami 8 i każdą część kładziemy pokoleji, aby wiedzieć jak potem złożyć. Czyścimy każdy element pokoleji następnie wymieniamy te membrany na nowe potem wszystkie oringi i składamy przeciwnie jak rozbieraliśmy. Dobrze jest posmarować oringi olejem do paliwa, ale nie musowo. Po złożeniu boosterawkręcamy go do pompy również z wyczuciem. Zakładamy osłokę i dokręcamy nakrętke tak aby nie rozregulować boostera. Zakłdamy plastikowy kapturek oraz oba węże gumowe tam gdzie były wcześniej i tak właśnie naprawiliśmy zawór booster naszego auta.
Ja jakimś specjalnym mechanikiem nie jestem, ale wiem że przy tego typu naprawach na pewno warto jest wymienić oringi na nowe. W moim przypadku zostały zastosowane oringi gumowe od https://powerrubber.com/kat/oringi-gumowe/ i jak na razie wszystko sprawuje się bardzo dobrze.
OdpowiedzUsuń